איך לצבוע את הבית‎

איך לצבוע את הבית‎

סופר צבע - צובעים בתים כבר מעל ל-20 שנים

  • זמינות מהיום להיום
  • אחריות מלאה על כל עבודה
  • מחירים ללא תחרות
  • עבודה נקייה ויסודית
מאיר וצחי הצבעים

מאיר מלכה וצחי דהן - הבעלים של סופר צבע

גוגל אייקון
5.0
צפו ב 40+ חוות דעת עלינו מגוגל

חדש! מחשבון צביעת דירה - קבלו הצעת מחיר אונליין תוך 2 דקות

לקוחות יקרים! כיום ניתן לקבל הערכת מחיר לצביעת הדירה שלכם באמצעות המחשבון הדיגיטלי שלנו. תוך מספר שאלות קצרות תוכלו לקבל הצעת מחיר!

שאלות נפוצות

האם אתם נותנים אחריות על העבודה?

כן. ישנה אחריות מקיפה על העבודה, כולל תיקוני שפכטל קטנים. כך אם לא תהיו מרוצים מפרט כלשהו - האחריות היא עלינו. אנחנו כאן לשירותכם - גם בסיום העבודה.

איך אוכל לקבל הצעת מחיר מהירה ומדויקת?

כדי לתת לכם הצעת מחיר מדויקת נשאל אתכם בטלפון שאלות שיעזרו לנו להבין את הצרכים שלכם. מומלץ גם לשלוח לנו תמונות של הדירה בוואטספ או אפילו לקבוע אצלכם בדירה כדי שנוכל לדעת בדיוק איך מתאים לצבוע את הדירה.

כמה זמן לוקחת העבודה?

תלוי בהיקף העבודה. ברב המקרים מדובר בסדר גודל של יום עבודה אחד.

האם אני צריך להכין את הדירה לפני שאתם מגיעים?

לא. הכנת הדירה לפני הצביעה היא באחריותנו.

על מי חלה האחריות לצבוע דירה שכורה?

בעיקרון קיימת ציפייה (גם אם היא לא מוזכרת בחוזה) ששוכרי הדירה יחזירו את הדירה באותה מצב שבה הם קיבלו אותה. לכן בדרך כלל בעלי דירה דורשים מן השוכרים עם סיום חוזה השכירות, להיות אחראים לצביעת הדירה.

* לקריאת המדריך המפורט שלנו לצביעת הדירה לבד ב2021 - לחצו כאן.

הגיע הזמן לחדש את הבית. אפשר לעשות זאת לבד, במקום להזמין אנשי מקצוע. פעם נהגו לקרוא להם "סיידים". אלה היו כמובן אנשי מקצוע שמגיעים לצבוע את הבתים השונים, בעיקר לפני פסח. היום, קוראים להם "צבעים" או שיפוצניקים, אבל יש כאלה שמעדיפים לא לקרוא להם אלא לנקוט בשיטת עשה זאת בעצמך. אם אתם לא חוששים להתלכלך מקצת צבע, אם אתם רוצים לחסוך כסף ולהיות מרוצים ממעשה ידיכם, המדריך הזה הוא בשבילכם. אחרי שתקראו, תדעו בדיוק איך לצבוע את הבית לבד. מה כן לעשות, מה לא לעשות ומהם הצבעים הנפוצים ביותר.

איך לצבוע נכון את הבית, עבודה מסודרת לשקט נפשי

לפני שמתחילים לבצע את הצביעה עצמה יש כמה דברים שמומלץ מאוד לעשות. את אותו החדר שאתם צובעים ברגע נתון – דאגו לפנות משם את כל התמונות, רהיטים, שטיחים וכדומה. אם לא ניתן להוציא את כל הרהיטים החוצה, חשוב לכסות הכל בניילונים. כל מה שלא צובעים, כסו בנייר דבק, עיתונים או קרטונים. זאת אומר, פרקטים, שקעי חשמל, משקופים ודלתות.

דאגו לקיר חלק לפני הצביעה

לצד פינוי רהיטים וכיסוי משטחים חשוב לא פחות לדאוג שהקיר יהיה חלק לגמרי. חשוב לא פחות, לבחון מקרוב את הקיר. אם המשטח הישן מתקלף, גרדו היטב את כל השאריות בעזרת שפכטל (מרית). אם מדובר בחדר הרחצה ויש עובש, טפלו בחומר מסיר עובש (אקונומיקה לבדה לא מספיקה). אם יש גבשושיות או שקעים, חשוף לשייף או למלא בחומרי מילוי. סדקים קלים מלאו בשפכטל. רק כאשר הקיר חלק לגמרי אפשר להתחיל בעבודת הצביעה עצמה.

הכירו את ההבדל בין סוגי צבעים שונים

בחנויות לכלי עבודה, בטמבוריות, חנויות הצבעים ובתי הכולבו נמכרים הרבה מאוד סוגים של צבעים. עוד לפני שאתם לומדים איך לצבוע את הבית ולפני שמחליטים אלו גוונים רצויים לכם, הכירו את ההבדל בין סוגי המותגים השונים. כלל האצבע אומר כך: סוג הצבע הכי פופולרי לשימוש כיום, לצביעת בתים, נקרא צבע אקרילי. יתרונותיו הגדולים הם מבחר גוונים רחב, ייבוש מהיר וניקוי קל. כלומר, אם קיר הצבוע בסוג הזה של צבע מתלכלך, אפשר עם מטלית לחה לנקות אותו היטב ובקלות. אם אתם צובעים בבית לא רק את הקירות אלא גם משקופים, בחרו במקביל את הסוג שמתאים למריחה על עץ, משקופים או דלתות. כך תצרו התאמה טובה. המותגים השונים לטיפול בקירות כוללים צבעים מתאימים על בסיס מים, כאשר בעלי ניסיון עשויים להעדיף לעתים צבע על בסיס שמן.

צביעה בשכבות לגימור מושקע

לא מספיק לשאול איך לצבוע את הבית אם רוצים תוצאות הכי טובות שיש. נכון יותר יהיה לשאול איך לצבוע את הבית נכון, כך שהתוצאה המתקבלת תהיה ברמה גבוהה מאוד. אל תסתפקו במריחה של שכבת צבע אחת. צבעו את הקיר, התקרה או כל משטח אחר בשכבה אחת של צבע. לאחר הייבוש, יישמו באותו המקום שכבת נוספת של צבע. שימו לב להוראות היצרן, שם כתוב כמה זמן צריך לעבור עד לייבוש ראוי. אגב, יש כאלה שלא מוכנים לוותר אפילו על שכבת שלישית. דבר זה נתון לשיקול דעתכם, מבחינת זמן עבודה ועלויות הצבע.

כך תדאגו שהצבע "יתפוס"

על מנת שהצבע הטרי "ייתפס" בקיר על הצד הטוב ביותר, השתמשו בחומר שנקרא מקשר. חומר מקשר מהווה שכבת ביניים. פעולה כזאת חיונית בפרט אם מבצעים צביעה על גבי סיד (הצבע הבסיסי "הטבעי" של הקיר בדירות חדשות). חומר מקשר נחוץ גם כאשר רוצים להחליף סוג של צבע. למשל, מקשר יאפשר להשתמש במוצר על בסיס שמן, כאשר השכבה הקודמת הייתה על בסיס חומר אקרילי או צבע על בסיס מים (וכך גם להיפך). אם אינם בטוחים, שאלו את המוכר בחנות הצבעים.

כמה צבע צריכים

בהמשך נמליץ על הדרך שתעזור למצוא את הגוונים הנכונים. בשלב זה, נרצה להעניק טיפ חשוב בנושא כמויות. קניית של יותר מדי צבע איננה נדרשת אך עדיף שהיה קצת יותר מאשר קצת פחות. אפילו אם קונים את אותו הגוון בשלב מאוחר יותר ולא משתמשים בצבע המקורי שקניתם, שינוי קטן בגוון ייראה היטב לעין.

אז איך יודעים כמה לקנות: קודם כל מחליטים כמה שכבות צבע תרצו ליישם. הרבה אנשים טועים בכך ולבסוף לא נשאר מספיק לשכבה השנייה. מדדו את שטח הקירות והתקרות. זכרו שבכל חדר יש דלתות או חלונות שצובעים בצבעים נפרדים, אחרים. אחרי שאתם יודעים, במטרים, מהו שטח הבית ובנפרד מהו שטח התקרה, קראו על אריזת הצבע את ההוראות. ראו מה השטח שמכסה כל ליטר צבע ובהתאם רכשו את הכמות הנדרשת.

שימוש ברולר והשלמות עם מברשת

כעת נצלול פנימה ונבין צובעים את הבית מהר וטוב. את החלק העיקרי של צביעת הבית מבצעים בעזרת רולר. כך הביצוע נעשה מהיר יחסית ואין צורך להיעזר רבות בסולם. במקביל, חשוב שיהיו לכם גם מברשות כדי לבצע פעולות בנקודות מסוימות כגון פינות או פאנלים. תוצאה מושלמת כדאי להשיג כך: ראשית, צובעים את התקרה בצבע סיד. לאחר מכן, קחו מברשת קטנה ולפני צביעת הקיר צבעו את קווי החיבור והפינות.

מרבית העבודה תיעשה בעזרת רולר. חשוב לעבוד מסודר ולהעביר את הרולר בצורה הנכונה. חסרי ניסיון ממהרים לצבוע מלמעלה למטה. המנוסים יותר יעדיפו דווקא להפך, למרוח את הצבע בתנועות מלמטה למעלה. בכל אופן, כדאי לעבוד לאט ובזהירות, על מנת להשיג שכבה אחידה. השלמות של צבעים, היכן שהרולר מתקשה להגיע, הקפידו לבצע בעזרת מברשת איכותית. בנושא זה, החיסכון עולה בסוף ביוקר. מברשת קצת יותר יקרה תבטיח תוצאה מרשימות יותר ויפות יותר.

צביעה עם רולר

מהי הדרך למצוא את הצבע והגוון הנכון בשבילכם

ועכשיו יש לנו עוד טיפ לקראת סיום: לא כדאי לבחור את הצבע הזול ביותר, שהוא בדרך כלל לא יותר מסיד. זהו הגוון הלבן המוכר, שנוטה לדהות ולהתלכלך מהר יחסית. מוטב בגוון הזה להשתמש לצביעת התקרה בלבד. אם צובעים קירות בצבעים שונים וידוע שצובעים את הבית בכל שנה, אפשר לצבוע כמה קירות בצבע לבן איכותי, שלא נמרח. את חדר הרחצה או שירותים כדאי לצבוע בצבע שמתאים לחדרים רטובים. יש פתרונות מסוג זה בשלל גוונים כאשר ייחודם הוא במניעת התפשטות של עובש וריחות לא נעימים.

בגדול, הבחירה של הגוון הינה עניין של טעם ואופנה. היעזרו במניפות צבעים ואל תמהרו להחליט. כדאי לחשוב מספר ימים ולוודא שאתם שלמים עם הבחירה. ככלל, צבעים נועזים עשויים להיראות יפה באולם תצוגה אולם בבית הם נראים פחות מוצלח. אם בכל זאת רוצים להעז, בחרו קיר מסוים ואותו צבעו בצבע המיוחד יותר.

כדאי לציין שהיום מקובל מאוד לתת לבית אופי בעזרת צבעים המשולבים עם טקסטורות מרהיבות. מקובל לבחור קיר מרכזי ולהעניק לו את ה"טאץ'" היותר מיוחד. בצורה כזאת, לא יוצרים מראה מוגזם ומרגישים בנוח עם הבחירה גם לאחר זמן רב.

בחירת צבע

טיפים לצביעת משקופים ודלתות

לצורך צביעת משקוף או דלת, הצטיידו בנייר לטש. לטשו בעדינות ובזהירות את כל המשטח, בצורה כזאת מסירים צבע ישן ויוצרים הכנה שתעזור לצבע החדש להיתפס היטב. יש בנמצא גוונים מבריקים המזכירים לכה ויש גווני מט. אפשר גם להיעזר בצבעי משי, שהם יקרים יותר אך מעניקים מראה יוקרתי. במידה והדלת או המשקוף ישנים מאוד, ניתן להקדים ולצבוע בצבע יסוד. כך אפשר להעלים פגמים וליצור מראה חלק יותר ויפה. כעת, ברור לכם איך לצבוע את הבית. בהצלחה!

צביעת דלתות עץ

15
שנות ניסיון
100%
לקוחות מרוצים
אלפיעבודות צביעה
אייקון מברשת
אייקון זמן
אייקון וי
אייקון וי
אייקון ארנק
אייקון וי
אייקון לייק
אייקון מטאטא

קבלו הצעת מחיר משתלמת:

תודה! נחזור אליכם בקרוב.
שגיאה!